Pochodzące z Ameryki Południowej nasiona chia, czyli nasiona szałwii hiszpańskiej, zyskują coraz większą popularność. Z czego wynika wci...

NASIONA CHIA - 7 faktów, które warto znać

/
0 Comments

Pochodzące z Ameryki Południowej nasiona chia, czyli nasiona szałwii hiszpańskiej, zyskują coraz większą popularność. Z czego wynika wciąż rosnące zainteresowanie tymi niepozornymi ziarenkami? Zgromadziłam kilka faktów, które mam nadzieję, odpowiedzą na to pytanie.


1. Są bardzo bogate w witaminy i minerały
Te niepozorne nasionka, to prawdziwa kopalnia substancji odżywczych. Zawierają m.in. magnez, wapń, żelazo, selen, błonnik, witaminy A, C, E i kwasy Omega-3.
Co ciekawe, są bardziej bogate w wapń niż mleko i zawierają więcej żelaza niż osławiony szpinak.

2. Mają neutralny smak
Dzięki temu, ich zastosowanie w kuchni jest bardzo szerokie. Można je dodawać do jogurtów czy owsianek, sałatek oraz koktajli. Można je również wykorzystać do posypania wypiekanego w domu chleba czy bułeczek.

3. Zmniejszają ryzyko zachorowania na raka piersi
Nasiona chia zawierają duże ilości kwasu alfa-linolenowego (ALA), który, jak dowodzą badania, prowadzi do śmierci komórek odpowiedzialnych za rozwój raka piersi.

4. Zwiększają (niestety) ryzyko zachorowania na raka prostaty
Wynika, to z wysokiej zawartości wspomnianego już kwasu ALA.

5. Obniżają ciśnienie krwi
Dzięki dużej zawartości potasu, nasiona chia obniżają ciśnienie tętnicze krwi oraz zmniejszają ryzyko zawału serca.

6. Poprawiają pracę układu pokarmowego
A to za sprawą dużej ilości błonnika.

7. Są cennym źródłem antyoksydantów
Hamują działanie wolnych rodników i opóźniają starzenie się organizmu.


Wprowadzenie nasion chia do swojej diety, jest niezwykle proste. Nie trzeba ich mielić, ani poddawać żadnej innej obróbce. Spożywamy je, najzwyczajniej w świecie, na surowo. Bardzo popularny jest także chia pudding. Jego przygotowanie jest bardzo proste. Wystarczy szklanka mleka (może być mleko krowie lub dowolne mleko roślinne), 2 łyżki nasion chia i łyżka miodu (opcjonalnie). Mieszamy, wstawiamy na noc do lodówki. Rano, dodajemy ulubione owoce lub konfiturę i cieszymy się pysznym, pożywnym śniadaniem.

Z uwagi na wysoką zawartość witamin i minerałów oraz dobroczynny wpływ na cały organizm, na pewno warto zainteresować się nasionami szałwii hiszpańskiej.


Znacie nasiona chia? W jaki sposób przemycacie je w swojej diecie?
Czekam na Wasze komentarze :)




Do następnego…
M.


Zobacz również

Brak komentarzy :

Obsługiwane przez usługę Blogger.